Kolik vás bude stát Facebook, aby to mělo smysl

facebook

Tohle je hodně častá otázka řady realitních makléřů, kteří cítí potřebu začít být trochu více online a proniknout do sociálních sítí. V zásadě existují dvě cesty. Jedna vás bude stát relativně málo peněz, ale moře času a druhá, jak správně tušíte bude dražší, ale budete se moct naplno věnovat tomu, co umíte nejlépe, a to by měl být jednoznačně obchod s nemovitostmi.

Pokud se rozhodnete jít první cestou a nejdříve poznat možnosti Facebooku na profesní úrovni za co nejméně peněz, vystačíte si klidně s tisícovkou na měsíc. Budete po stovkách propagovat příspěvky, které se vám budou zdát nadějné a snažit se o kontinuální komunikaci (tedy pravidelné přidávání příspěvků). To jsou dva z facebookových tipů pro realitní makléře, které si můžete stáhnout zdarma. Problém nastává v časové náročnosti. Aby komunikace na Facebooku měla nějaký ekonomický smysl = noví klienti a zakázky, musí být promyšlená a cílená. Budete tak muset objevit některé složitější nástroje a přemýšlet nad vaší strategií vymýšlení, přidávání a propagování příspěvků. Obvykle, když si hodiny strávené nad nutným sebevzděláním v oblasti online marketingu přepočtete na váš průměrný hodinový výdělek, dostanete se hned o několik tisíců (nebo desítek) výše.

Druhou možností je tak svěřit svůj profesní facebookový profil někomu do správy. Buď vaší asistence, která ovšem nejdříve projde stejným sebevzdělávacím kolotočem jako vy, nebo do rukou marketingové agentury, případně social media manažera na volné noze. Ceny takových služeb ze obvykle pohybují v rámci vyšších jednotek tisíců měsíčně + utracený rozpočet za inzerci příspěvků. Hodně záleží na renomé (a tedy kvalitě) dané agentury nebo social media manažera. Není však výjimkou, že tato varianta vás bude stát přes 10 tis. měsíčně. Výhodou je samozřejmě vyšší kvalita přidávaných příspěvků, rychlejší růst vašeho profilu a váš uspořený čas, který můžete věnovat jinde a možná lépe.

Pokud jste zavedeným realitním makléřem nebo máte svůj vlastní tým makléřů, je jednoznačně vhodnější variantou svěřit správu svých sociálních sítí do rukou odborníků, kteří za vás vytvoří jednotnou komunikaci s potenciálními klienty a celý váš online marketing dostanou na vyšší úroveň.

Samozřejmě v případě, že v realitách začínáte a chcete využít výhod Facebooku (které jsou nesporné), nezbude vám než se pustit do sebevzdělávání a snažit o komunikaci na sociálních sítích sami. Největšími problémy jsou pravidelnost komunikace a propagace a cílení příspěvků. Facebook často přidává nové funkce a možnosti, které vám mohou ušetřit v rozpočtu na reklamu nebo přivést nové klienty – tím se ovšem vracíme k samostudiu a sledování trendů v sociálních sítích.

Poslední variantou tzv. ‚‚na půl cesty’’ je využití konzultací s lidmi z oboru ohledně základního nastavení a směru komunikace a následná správa svépomocí. Což vám ušetří úvodní šok z business facebooku a pomůže vám nabrat směr a nastartovat vaši facebookou komunikaci.

Jakým způsobem se na Facebook vrhnete je teď na vás. Ale určitě to stojí za to ;)

Nezapomeňte nám napsat zde pod článek, která varianta se vám zdá nejvhodnější nebo jak své sociální sítě spravujete vy!

Komentáře
  • Buďte v obraze

    Sledujte trendy v online marketingu pro realitní makléře, je to jednoduché.

  • Kategorie