Jaký obsah publikovat na Facebooku jako realitní makléř, nebo finanční poradce?

hodiny s logy facebooku

Každá sociální síť má svá specifika a okruh uživatelů. U Facebooku je sice okruh uživatelů hodně pestrý, ale navštěvují jej z určitého důvodu a tím je zábava. Oproti např. LinkedIn, kde uživatelé sledují čistě pracovní témata je Facebook z 90% zdrojem pobavení a rozptýlení.

Realitní makléři a finanční poradci (a nejen oni) však tohle úplně neregistrují, nebo se nad tím možná úplně do hloubky nezamýšlejí a publikují tak velké množství prodejních příspěvků a informací těžkých ke zpracování, které příliš nefungují. Výjimečnou skupinou uživatelů Facebooku jsou právě realitní makléři, finanční poradci a jiní živnostníci, kteří fungují na hranici mezi profesním a soukromým životem a nasávají tak informace ze svého oboru v podstatě neustále.

Facebook by měl z pohledu byznysu samozřejmě prodávat a má k tomu řadu nástrojů. Je však potřeba najít kompromis mezi zaujetím svých fanoušků a uživatelů a tlačením prodejního obsahu.

Mnoho z vás třeba sdílelo inzerát na nemovitost, kterou jste prodávali a někdo vám ji skutečně sdílel a možná se i prodala. S dlouhodobého hlediska to ale nefunguje. Inzertní příspěvky vám bude sdílet maximálně skupina uživatelů, která by se dala nazvat ‚‚chroničtí sdíleči a lajkovači’’. Ti vám olajkují a sdílejí úplně všechno, ale dopad je minimální.

Jak to tedy udělat, aby vaše příspěvky zaujaly v momentě, kdy už máte určitou základnu svých fanoušků? Postavte své příspěvky na vtipu a příběhu, který čas od času proložíte prodejním příspěvkem. Sdílejte fotky a videa ze zákulisí své práce. Vtipné příhody, které se vám staly, doplněné opět fotkou nebo videem. Sem tam zajímavou informaci pro potenciální klienty, ovšem spíše kratší články a texty.

A! Tyto zábavné a lehce poučné příspěvky můžete prokládat např. inzeráty nemovitostí, které zapojíte do svého příběhu, který se snažíte komunikovat. Můžete např. vložit inzerát s krátkým příběhem, který se vám stal na prohlídce, nebo neobvyklostí u dané nemovitosti. Primárně tedy neprodávejte, ale opět bavte a nakonec můžete přidat výzvu k pomoci formou sdílení apod.

Pokud tímto způsobem zapojíte své fanoušky dlouhodobě do děje, máte velkou šanci, že budou opravdu aktivní. Ideálně, pokud jim za to ještě něco slíbíte :)

Komunikace na Facebooku není sled jednotlivých příspěvků bez spojitostí, ale kontinuální a nekonečný příběh. Vás, vaší práce, vaší značky. Tak se může stát relativně levným a účinným prodejním kanálem.

Samostatnou kapitolou jsou placené reklamy, podpora příspěvků a další prodejní a reklamní vymoženosti, které Facebook nabízí. Stručně se o nich dozvíte např. v mém ebooku.

Komentáře
  • Buďte v obraze

    Sledujte trendy v online marketingu pro realitní makléře, je to jednoduché.

  • Kategorie